Leerling wil actualiteit in les Nederlands

Leerlingen willen meer actualiteit bij lessen Nederlands. Dit blijkt uit een actie-onderzoek van Henk ten Klooster, dat hij uitvoerde in het kader van zijn lerarenopleiding bij Saxion.
Leerlingen willen meer actualiteit bij lessen Nederlands. Dit blijkt uit een actie-onderzoek van Henk ten Klooster, dat hij uitvoerde in het kader van zijn lerarenopleiding bij Saxion.

Ten Klooster, die het onderzoek op eigen initiatief uitvoerde, heeft op het vmbo van het Carmel College Salland in Raalte en op havo, atheneum en gymnasium van het lyceum De Grundel in Hengelo lessen getest, waarin werd gewerkt met nieuwsmedia. Nieuws in de klas ziet in de conclusies een bevestiging van het uitgangspunt dat het gebruik van nieuwsmedia in het onderwijs niet alleen belangrijk is, maar ook een praktische werkvorm biedt die de motivatie van de leerlingen verhoogt en lessen betekenisvoller maakt.
Een belangrijke uitkomst is bovendien dat leerlingen het werken met de actualiteit leuk vinden.

Lees het gehele verslag op http://henksaxion.webklik.nl/page/actieonderzoek-actualiteit.

Nieuwsbrief