31; Omgaan met informatiebronnenÊ

Actuele opdracht: Ramadan begint

Actuele opdracht: Ramadan begint

Deze actuele opdracht is direct in de les en op afstand te gebruiken.

Meer
Actuele opdracht: De scholen op slot

Actuele opdracht: De scholen op slot

Deze actuele opdracht over de sluiting van de scholen is direct te gebruiken en kunnen leerlingen op afstand maken.

Meer
Actuele opdracht: Wapens in de kluis

Actuele opdracht: Wapens in de kluis

Scholen luiden de noodklok. Ze zien een forse toename van het aantal wapens op school.

Meer
Actuele opdracht: Dierenrijk Nederland dunt uit

Actuele opdracht: Dierenrijk Nederland dunt uit

Een nieuw rapport van het WNF wijst op een groot aantal dieren dat op het punt staat te verdwijnen in Nederland.

Meer
Actuele opdracht: China wapent zich tegen het coronavirus

Actuele opdracht: China wapent zich tegen het coronavirus

Juist nu het Chinese nieuwjaar gevierd gaat worden, gaat China op slot.

Meer
Framing in het nieuws

Framing in het nieuws

Scholieren leren hoe framing werkt met de lessuggestie Framing in het nieuws. Ze krijgen inzicht in de gevoelswaarde en bijbetekenis van woorden die in het nieuws worden gebruikt.

Meer
Actuele opdracht: Natuur voor lange tijd verwoest in Australië

Actuele opdracht: Natuur voor lange tijd verwoest in Australië

Deze opdracht over de bosbranden in Australië is direct in de les te gebruiken.

Meer
Actuele opdracht: Het vuurwerkverbod

Actuele opdracht: Het vuurwerkverbod

Deze opdracht over het vuurwerkverbod is direct in de les te gebruiken.

Meer
Actuele opdracht: Racisme van het veld en uit de stadions

Actuele opdracht: Racisme van het veld en uit de stadions

Deze actuele opdracht is direct te gebruiken in de les.

Meer
Actuele opdracht: Stikstofoverschot, reden voor boerenprotesten

Actuele opdracht: Stikstofoverschot, reden voor boerenprotesten

Deze actuele opdracht is direct in de les te gebruiken.

Meer